Recenze: TEMPLE OF DREAD – God Of The Godless /2024/ Testimony Records

Takhle vypadá death metal staré školy – plný děsu, zmaru a mrtvolného odéru, se stopou syrového thrash metalu a peprně dochucený nevtíravou melodikou. V případě TEMPLE OF DREAD neříkám nic nového, všechny tyto atributy beze zbytku obsahují všechna předchozí alba, nelze však mluvit o motání se v kruhu. TEMPLE OF DREAD pilují detaily svého typického stylu do morbidní dokonalosti a v případě „God Of The Godless“ to platí měrou vrchovatou. Sice jsem přesně tohle psal už minule v případě „Beyond Acheron“, ale na tom pendrek záleží, protože to tak prostě je.

Progrese se dá chápat různými způsoby, od náročné gymnastiky a vysokého umění po postupné vykreslování detailů na pevném základě. Pokud bych jen na moment propadl dojmu, že se TEMPLE OF DREAD nemají kam posunout natož mě něčím se svým pátým albem překvapit, jsem vedle jak ta jedle. „God Of The Godless“, to je nemilosrdný a perfektně seřízený mlýnek na maso, neomylně a s mistrovskou zkušeností meloucí vše živé ve svém dosahu. Stokrát stejně můžete vstoupit do řeky Styx, stokrát to je jiný příběh. Produkce alba nemá daleko k naprosté dokonalosti – křišťálově čistý zvuk ani v nejmenším nesráží hutnost a brutalitu zvuku a dynamiku skladeb a dává maximum prostoru pro ukrutnou porci energie, stejně jako pro plné projevení se všech skvělých drobností, které album obsahuje. „God Of The Godless“ korunuje podmanivá a perfektně stylová atmosféra, bez které by album bylo ve své síle poloviční, a to rozhodně není.

„God Of The Godless“ zní až překvapivě čerstvě i v kontextu toho, že předchozí desky rozhodně nebyly žádná džusíková party distingovaných abstinentů. Ale co se děje tentokrát, to by mělo být osazeno výstražnou tabulkou minimálně ve stylu „Nepovolaným vstup zakázán“ nebo „Zaminováno“. „God Of The Godless“ je při vší urputnosti výrazově velmi pestré a rafinovaně složené album, moment překvapení řádí jako černá ruka a nehrozí, že by se skladby motaly v jednom vzorci. Proplétání valivých pasáží s rychlými výpady, místy ústící až do kulometné palby vytváří neustálé napětí, udržující posluchače ve střehu. Tradiční riffy se střídají s ostrými sekanými náložemi a melodickými vyhrávkami, poskládanými velice šikovně podle nálady skladeb, kdy se nestane, že by se do sebe příliš slévaly a tvořily beztvarou kouli bez vlastního příběhu. Silných momentů obsahuje každá skladba víc než dost a dokáže s přehledem operovat jako samostatná jednotka, dohromady se pak jedná o drtivý útok spojených útočných divizí. Demoralizovanému nepříteli nezbyde nic jiného než v panice prchat, dokud to ještě jde.

facebook.com/TempleofDread/

instagram.com/templeofdreadofficial/

​​​​​​​