Recenze: DISGORGED FOETUS – Obscene Utter Gore Annihilation /2024/ Crypt of Dr. Gore

Goregrind není stylem, kde bych si rochnil jako čuník v bahnité louži jako v domácím biotopu. Tematika mi není až tolik blízká, byť je mi jasné, že se jedná o brutální nadsázku. Co ale musím francouzským DISGORGED FOETUS přiznat, a právě proto smolím tyhle řádky, je jejich drtivá síla a zvrácená atmosféra. Kapela má za sebou dvě období existence – mezi lety 1996–2006 a druhá etapa od roku 2017. Kromě EP, splitek a kompilaček se DISGORGED FOETUS se doteď nedočkali regulérního alba, takže debut na sebe nechal čekat neskutečně dlouhých 28 let. Jako by všechny ty zvrácenosti postupně bobtnaly až do brutální erupce všech nechutností a temných stránek lidské povahy až letos. A je to síla, to mi věřte.

Když se bavíme o goregrindu, tak mám na mysli přímočarý, neurvalý a možná až lehce primitivní hudební masakr podle starých osvědčených not. Jako bych se vrátil o více než tři dekády nazpět a valil oči na strhující extrém v podání nepřekonatelných CARCASS. Nemám na mysli zrovna snahy o nějaký revival nebo podobné snahy, ale onu všeobjímající patologickou atmosféru, která z desky intenzivně kape. Smrt a její blízkost, fatální patologické stavy, perverze a další „libůstky“ jsou až fyzicky cítit. „Obscene Utter Gore Annihilation“ je pravověrná nahrávka až do morku kostí v podobě z přelomu osmdesátek a devadesátek, žádná progresivní a už vůbec ne technická gymnastika. Skladby jsou ohlodané až na kost, titěrné zbytky tkáně už nehrají roli. Produkce je téma samo o sobě – „Obscene Utter Gore Annihilation“ je udělané hezky nahrubo, připomíná mi právě ikonická grindová alba, ze kterých neurvalost čpěla jako z rasovny. Celé to vlastně zní jako živá nahrávka ze zkušebny, tudíž velmi živě (i když nevím, jak hodně živá může být goregrindová deska – pokus o humor…) a přirozeně. Podladěný, zkorodovaný zvuk kytary a v podstatě punkový styl, kdy se tak nehledí na preciznost a když něco sem tam ujede, je to stále v toleranci, funguje jako velkokapacitní oddělení patologie spojené s nuceným výsekem a kafilérkou – přece nebudeme zásobit plody naší práce konkurenci. Co si doma zabijeme, to si taky zpracujeme. Sympatickým zjištěním budiž, že „Obscene Utter Gore Annihilation“ není monotónní kulometný výplach, jako když se splaší šicí stroj. Deska se nese spíše ve středních a valivých tempech a sypačky fungují pouze jako doplňující prvek.

Nejsem ten povolaný, který by byl schopen říci, jak je na tom „Obscene Utter Gore Annihilation“ v rámci scény a zda mě neutáhl na vařené nudli běžný žánrový průměr nebo jsem kápl na goregrindový majstrštyk. Ve finále je to vlastně úplně jedno. Moje výlety do extrémních končin vždy přinesly pár vzorků, které mě baví a dobijí mi svou drtivou energií moje vnitřní baterky. Tohle je přesně ten případ.

disgorgedfoetus.free.fr/

facebook.com/band.DisgorgedFoetus/