Čtyři roky Kluboofky – od fanouškovského projektu k firmě
Pokud jste se poslední dobou vyskytovali na některém z mnoha regionálních festivalů a koncertů nebo sledujete internet a sociální sítě za účelem nasátí informací o aktuálního dění na domácí rockové a metalové scéně, pravděpodobně jste zaznamenali banner s logem KLUBOOFKA a partu lidiček oděných v černých trikách se stejným logem. KLUBOOFKA vznikla během covidové uzávěry s cílem pomoci kapelám a českému rocku obecně přečkat toto neradostné období. Léta běží a KLUBOOFKA se za čtyři roky vypracovala v seriózní promo firmu, která má nepochybně co nabídnout. Při příležitosti chotěbořské konference Kluboofky jsme si o začátcích, porodních bolestech, všemožných úskalích a plánech do budoucna povídali s jedním z „otců zakladatelů“, Milošem Zubrem.
Otázka číslo jedna – Kluboofka má za sebou čtyři poměrné rušné a nebojím se použít to slovo, docela turbulentní roky. Jak bys tohle v období hodnotil?
Po čtyřech letech existence Kluboofka funguje v nějaké formě, takže samozřejmě nedá se to úplně srovnávat, ale spíš to nechám na tobě nebo na někom zvenčí. Začínali jsme jako fanouškovský projekt, kdy jsme chtěli zachránit hudební klub v Jaroměři, který díky situaci, která byla nejen v České republice, ale v celém světě, byl víceméně před zavřením. Někdy v únoru 2021 to chtěl provozovatel úplně ukončit, že už na to nemá sílu, ale my jsme ho přesvědčili, že se klub dá na základě toho našeho fanouškovského nadšení a nadšení kapel, které ji taky velice pomohly, dále udržet. Hlavní důvod vzniku Kluboofky roku 2020 byl fakt, že bylo všechno zavřené, tudíž jsme odstartovali hitparádu, která se dala domluvit na dálku po telefonu, poslat si prostě materiály. Potom přišlo nějaké to uvolňování a mohli jsme začít v klubu ji natáčet. Byli jsme schopni prostě dělat streamy a v podstatě díky tomu, že jsme vyšli z toho, že děláme v klubu, proto taky vznikl název Kluboofka. Kluboofka znamená zavřený klub. Ono to člověka hnedka nenapadne, protože součástí toho sousloví není klasické „OFF“, jako zavřeno, ale přesmyčka se dvěma „O“.
Jak jsi to už zmínil, byla to doba, kdy jsme šli nahoru-dolů. Vlastně potom, co jsme odešli z klubu v Jaroměři, už jsme si vyzkoušeli spolupráci s festivaly a podporovat je. V té nelehké době jsme si taky říkali, že jakmile skončí covidová uzavírka, a skončí třeba i náš projekt. Nakonec jsme se posunuli úplně někam jinam, pokračovali jsme a dokázali jsme se přizpůsobit dalším výzvám.
Za ty čtyři roky se hodně rozrostl záběr aktivit, Kluboofka měla už na počátku řadu partnerů, takže všechno má trošku větší, širší záběr. Já samozřejmě něco už vím za tu dobu, co trvá naše spolupráce ale čtenáři a posluchači asi nevědí, tak bych tě poprosil o nějaké krátké stručné shrnutí, v jakém objemu funguje kooperace s partnery.
Hned od začátku nás podporoval pivovar Chotěboř. To je partner, který s námi spolupracuje nejdéle. Díky tomu dneska připravujeme, respektive už je připravený projekt Kluboofka Beer, kdy pod naší značkou se do klubů a na festivaly pomaličku dostává i toto pivo.V návaznosti na to přišel další projekt, kdy v rámci našich soutěží výherci vyhrávají chotěbořské pivo, kapely si mohou objednat svoje privátní piva. Samozřejmě na festivaly a do klubů jde Kluboofka Beer v sudech, ale pro kapely a jejich fanoušky je tu možnost piva v PET lahvích. Dále rád zmiňuji Pražínu Otrokovice, to je taky partner, který s námi dělá od začátku. Vyrábí pro nás kávu Kluboofka, která se prodává na jejich e-shopu. Majitel pražírny je velice šikovný člověk, který nám pomáhá i s některými věcmi v Kluboofce. Například teď dáváme společně dohromady e-shop na prodej vstupenek. Dalším partnerem jsou Tyčinky Havlík. Výborné tyčinky, které zná dneska už hodně lidí. Musím zmínit i Cekus Chotěboř, se kterým právě spolupracujeme i na tvorbě projektů jako je konference Kluboofky.
My zase samozřejmě podporujeme akce partnerů. Jak z ní naše motto „Propojujeme“, všechno je vždycky o vzájemné podpoře. A pokud má něco fungovat, nemůže to probíhat jednosměrně.
Já jsem se na to chtěl i zeptat, protože Chotěboř pro Kluboofku neznamená jen partnery jako Cekus – městské kulturní středisko a pivovar…
To určitě ne. V Chotěboři se konala i konference klubovky. Všechno je to samozřejmě do významné míry i byznys a pokud člověk dneska má být úspěšný, tak je potřeba využívat nových trendů a neustále pracovat na vlastním zdokonalení. To je jedna věc a co je pro mě ještě zásadnější, je to vzájemné setkávání. Symbióza v pohodě u kávičky, pivečka nebo u skvělých řízků, které jsme letos na konferenci měli. V příjemné atmosféře si snadněji popovídáte, domluvíte spolupráci na akcích nebo i třeba i na koncertních turné. Pořadatelé se potkají s interprety a kapelami, mají možnost osobně probrat věci spojené s propagací a pak třeba i využijí potenciál třeba Kluboofka Media s.r.o.
Zaznělo jméno Kluboofka Media s.r.o., já jsem to měl jako další otázku, ale můžeme plynule navázat. Z Kluboofky je už standardní firma, což už samozřejmě vím, protože s Vámi něco pácháme už nějaký ten rok, takže nějaké ty signály jsem už zachytil. Takže já přerod z fanouškovského projektu na Kluboofka Media jako naprosto logický krok.
Ano, je pravdou, že od začátku, když jsme Kluboofku dělali jako fanouškovský projekt, vždycky jsme se snažili odvádět co nejlepší práci, aby byla odvedená naprosto profesionálně. I přes to, že to v uvozovkách byl jen náš koníček. V podstatě tím, jak už jsme tady dlouho, tak založit firmu byl logický krok. Já i kolegové jsme si prošli firmami, ať už obchodními nebo mediálními, a nasbírali jsme nějaké zkušenosti a byl to logický krok, abychom se mohli poposunout dál a aby nás i někteří začali brát víc vážně. Jednou, a stále to můžeme považovat za novinku, je spuštění Rádia Kluboofka.
Jak hodnotíš vlastně teď ten provoz od nedávného začátku do současnosti, jak se rádio chytlo u posluchačů a jaký byl ohlas mezi posluchači?
Děkuji, že jsi to zmínil. Rádio je takové naše nejmladší dítě, právě do něj vkládáme do budoucna ty největší naděje. Z důvodu, že jsme s kolegy prošli jinými medii, jsme viděli, co se dělá dobře a naopak ne. Samozřejmě chybám se člověk nikdy neubrání. Prostě stát se může na druhou stranu cokoliv. Stále jsme v jakémsi spouštěcím režimu a postupně plníme skladby, připravujeme nové a nové věci. Každopádně, co je důležité, tak že si rádio našlo svoje posluchače. Rádio rychle roste s přihlédnutím ke skutečnosti, že zkušební provoz rádia běží čtyři, maximálně pět měsíců. Co je taky velmi důležité – píší nám posluchači, že se jim líbí struktura rádia, že si tam najdou vůbec všechno od hitů z 90. let přes známé zahraniční skladby po novou tvorbu z českých a slovenských luhů a hájů. V tomto momentě bych chtěl zdůraznit, že rádio je postaveno na myšlence podpory růstu kapel, které se dostávají do povědomí širší veřejnosti. Posluchači nám píší, že hrajeme jinak. Je to logické, když máte obrovský rádio, tak skladba repertoáru musí být úplně jiná než u rádia typu našeho projektu, který je právě zaměřený na ty menší a střední kapely. To nemyslím kvalitativně, protože pokud se člověk poslechne naše rádio, tak zjistí, že ty malé a střední kapely hrají stejně kvalitně jako ty hodně známé. Takže jde spíš o tu všeobecnou známost. Postupně se nám daří dostávat kapely do povědomí více a více fanoušků, z čehož mám největší radost.
Máš nějaké signály, že se rádio nebo i Kluboofka dostaly za hranice české kotliny?
Jsem rád, že jsi to zmínil. Už od začátku vysílá naše rádio i v Brazílii přes poskytovatele. Jsme zařazeni u poskytovatelů právě v Brazílii a i ve Spojených Státech a pracujeme na dalších, ozývají se nám samozřejmě i kapely ze zahraničí. Podstatnou roli sehrály jazykové mutace našeho webu a dosah sociálních sítí. dokonce jsme spolupracovali i se zahraničními weby. Nyní jsme se především zaměřili na československý trh, protože víme, že je potřeba pomoci kapelám tady u nás, ale samozřejmě nebráníme se spolupráci se zahraničím. Nedávno proběhl rozhovor s frontmanem Grave Digger, který jsme zveřejnili na našich webových stránkách a skladby Grave Digger hrajeme i na našem rádiu. Co bych chtěl rád do budoucna – máme připravený projekt pro naše kapely, kterým chceme pomoci dostat se do zahraniční. Záměr je i opačný – dostat zahraniční kapely i k nám jako navazujíc krok na účinkování českých kapel v zahraničí.
Kluboofka se dostala do podvědomí širší veřejnosti díky mediální podpoře koncertů a festivalů, takže poslední otázka se logicky nabízí – na co se můžeme v tomto roce těšit, co Kluboofka organizuje, případně vlastně kde se objevíte jako mediální partner?
První akcí nebo víceméně návrat k pořádání akcí, bude 31.5. opět v Chotěboři. Bude to Kluboofka Truckfest v kulturním areálu nad pivovarem Chotěboř. Rád bych pozval fanoušky na osm kapel, které jsou v projektu Kluboofka. Můžete se těšit jak na pop rock, heavy metal, power metal, nebo i metalcore. Samozřejmě spolupracujeme i s kapelami na jejich akcích, které uvidíte na našich webových stránkách nebo na našich sociálních sítích. Co se týká festivalů, rád bych zmínil spolupráce s Hellp Days Frýdek Místek – dvoudenní charitativní festival, kde jsme propojení s kapelou 100 na 100, která je v našem projektu. Dále zmíním další větší velkou akci, kerou je Chotěboř Fest, který se bude tradičně konat u chotěbořského zimního stadionu. Kromě „našich“ kapel, které line-up festu doplní, vystoupí velká jména české a slovenské hard and heavy scény. Na podzim se opět samozřejmě chytáme podporu kapel v klubech a kulturácích. Nezmiňuji všechny detaily o námi podporovaných akcích, spíše bych odkázal na náš web a sociální sítě, kde fanoušci najdou vše podstatné.
Ptal se: Medyed
Komentáře